Hlavní Potraviny Není banán jako banán!

Není banán jako banán!

by redakce2
Není banán jako banán! Lék na zácpu i depresi!

Není banán jako banán! Lék na zácpu i depresi!

Banány jsou sice oblíbené tropické ovoce, ale jsou tak trochu nedoceněné. Faktem zůstává, že obsahují nepřeberné množství živin – vitamíny, minerály, vlákninu, fruktózu, sacharózu a mnohé další.

Známe to všichni – v obchodě kupujeme nezralé banány, abychom je mohli skladovat několik dní a „nezkazily se“. Opak je pravdou, banán se nekazí, ale zraje, čím víc hnědne, stává se výživnějším. Velkým přínosem je také vznik látek faktoru TNF, které jsou inhibitory rakovinotvorných buněk.

Koukněme, co vše nám banány nabízí:

1. Zelené banány oceníte, pokud trpíte na pálení žáhy nebo refluxem. Jejich zásaditý charakter pomáhá okamžitě neutralizovat kyselost žaludečních šťáv. Díky nízkému obsahu cukrů jsou vřele doporučovány diabetikům.

2. Zdravá dobrota pro váš kardiovaskulární systém. Obsahují velké množství draslíku a málo sodíku, což snižuje krevní tlak. Díky draslíku se zvyšují i hydratační účinky.

3. Vydatná dávka energie. Před cvičením si dát jeden – dva banány, vám dodá sílu na intenzivní hodinový trénink. Jak to? Vitamíny, minerály, draslík (proti svalovým křečím) a nízký glykemický index cukrů zajistí dostatek živin.

4. Obsah železa podporuje zdravou krvetvorbu a je prevencí anémie.

5. Banány můžete konzumovat bez omezení, když trpíte žaludečními vředy či jiným gastrointestinálním onemocnění. Jsou měkké, mají vysoký obsah vlákniny, zasytí a lehko se stráví.

6. Banán na depresi? Ano! Vysoký obsah tryptofanu v banánech tělo zpracuje při tvorbě serotoninu „hormonu štěstí“.

7. Nejen lék na depresi ale i na zácpu. Laxativní účinky a velký obsah vlákniny uleví od pocitu plnosti a rozhýbe střeva. Kdo někdy neměl depresi ze zácpy? 😉 Pomůže banán!

8. Díky hydrataci za pomoci draslíku ulevíte tělu v horkých letních dnech. Naopak v zimě s trochou skořice banán zahřeje.

9. Díky vitamínům skupiny B a stabilizaci hladiny krevního cukru mají zklidňující účinek na nervovou soustavu.

10. Při redukčních dietách jsou banány vítanou potravinou pro vysoký obsah škrobů, který vyvolá pocit sytosti.

Banán je tedy opravdový potravinový superhrdina! Pomůže vám s depresí, ucpanými střevy, vysokým krevním tlakem, neurózou, žízní, hladem a je neocenitelnou součástí jídelníčku nejen sportovců.

V obchodech se nejčastěji setkáte s odrůdou banánů Cavendish

Záměrně nebudeme uvádět „rádoby“ přesné nutriční hodnoty, protože každý banán jich obsahuje jiné množství, které závisí nejen na velikosti banánu, ale též jeho zralosti a způsobu uskladnění.

Bílkoviny ~1,2 g
Sacharidy ~25g
Tuk celkem ~0.30g
Vláknina ~3g
Kalorie ~100 kcal (418.4 kJ)

* přepočítáno na 100g čisté váhy jednoho banánu.

Banány obsahují vitamíny:

Vitamin A, Thiamine (B1), Riboflavin (B2), Niacin (B3), Kyselina pantothenová (B5), Vitamin B6, Kyselina listová (B9), Cholin (aminoalkohol) „kvazi-vitamin“, Vitamin C, Vitamin E, Vitamin K.

Banány obsahují minerály:

Bór, Vápník, Chlorid, Chrom, Měď, Jod, Železo, Hořčík, Mangan, Molybden, Fosfor, Draslík, Selén, Sodík, Zinek

Banány obsahují též:

Tryptofan, Omega-3 a Omega-6 a můžou obsahovat Polynenasycené mastné kyseliny (Kyselina linolová a Kyselina alfa-linolenová), Nasycené mastné kyseliny (Kyselina palmitová a Kyselina stearová) a jiné stopové prvky.

Výživové profily uvedené na této webové stránce jsou odvozeny z The Food Processor,
verze 10.12.0, ESHA Research, Salem, Oregon, USA

Nepřehlédněte - další zajímavé články

Zanechat komentář

* Zanecháním komentáře souhlasíte s ukládáním své přezdívky (jména, pojmenováním, příjmení apod.), včetně email adresy za účelem pouze technického rázu (blokovaní SPAM). Žádné údaje nejsou dále zpracovávané ani předávané třetím stranám. Přečtěte si Podmínky užívání a ochrana soukromí.