Array ( [type] => 8192 [message] => Required parameter $data follows optional parameter $type [file] => /home5/ffscz/medicast.cz/wp-content/plugins/seznam-webmaster/class-seznam-webmaster-functions.php [line] => 17 ) Jak mohou potraviny ovlivnit naše zdraví? - MediCast.cz - o zdraví úplně jinak!

Jak mohou potraviny ovlivnit naše zdraví?

by redakce
Jak mohou potraviny ovlivnit naše zdraví?

Dnešní doba přináší mnoho nových trendů. Může nám to mnohdy připadat až komické, jak někdo jde s davem a nechá se ovlivnit absolutně bez rozmyslu. Jedním z těchto trendů jsou funkční potraviny a zdravý životní styl. Toto je právě ten trend, který je velice pozitivní a přináší mnoho poznatků, které se hodí vědět. Pojďte se s námi podívat na to, jaký vliv mají potraviny na vaše tělo.

Co jsou funkční potraviny?

Na dnešním masivním trhu se pod pojmem funkční potraviny začalo objevovat mnoho výrobků. Ale co to vlastně je? A k čemu slouží?

Pro výrobu takových potravin se používají přírodní složky tak, aby krom výživové hodnoty měly i dobrý účinek na zdraví člověka. Typicky to bývají potraviny obohacené o vitamíny, kyseliny nebo o probiotika. Jejich úkolem je posílit imunitu, prevence proti nemocem, příznivý vliv na fyzický i psychický stav, a dokonce by měli i zpomalovat proces stárnutí.
Ale pozor! V žádném případě nejsou náhražkou léků. Aby byl jejich účinek znatelný, je potřeba pravidelná konzumace.

Jaké potraviny mají vliv na naše zdraví?

Již od nepaměti je známo, že největším faktorem, který má vliv na naše zdraví je příroda. A to platí i o přírodních potravinách. Vhodné složení jídelníčku dokáže nejen přispět k vašemu imunitnímu systému nebo bojovat s únavou, ale navíc přispívá ke kráse. Ne nadarmo se říká: “Jste to, co jíte.” A to platí i v oblasti zdraví. Nekvalitní jídlo má vliv na náš lymfatický systém, srdce, trávení, pokožku atd.

Tyto potraviny by se dozajista měli objevit ve vašem jídelníčku, pokud chcete mít zdravý životní styl:

Mořské ryby

Ryby obsahují velice významnou látku, která představuje prevenci proti onemocněním nervového systému a posiluje vaše srdce, je to omega-3 mastná kyselina. Nejvyšší podíl této kyseliny má například tuňák, losos, sleď nebo třeba makrela. Navíc je to o něco dietnější maso než klasické vepřové a vy tak nebudete zatěžovat žaludek.

Vejce

Vejce jsou známým a osvědčeným zdrojem bílkovin a vzácných minerálních látek. Přispívají k regeneraci nehtů a vlasů. Jejich konzumace má také vliv na nervový systém a také je jakousi prevencí zrakových onemocnění. A pokud chcete být ještě víc pečliví, dejte přednost domácím vajíčkům. Jejich chuť je nesrovnatelná, a navíc tak nemusíte podporovat klecový chov.

Zázvor

Snad při každém onemocnění by nám babičky nejraději dávali pouze zázvorový čaj. A není se čemu divit. Jeho protizánětlivé a antibakteriální účinky si poradí s každou nemocí. Ale jeho účinky jsou mnohem rozsáhlejší. Málokdo totiž ví, že má mimo jiné i protirakovinné účinky a také podporuje krevní oběh a funkci trávícího ústrojí.

Zelenina

O zelenině se obecně ví, že je bohatá na vitamíny a kladně ovlivňuje naše zdraví. Ale nejsou tyto účinky anulovány chemickým ošetřením, které se používá při pěstování určené k masivnímu prodeji? Je zřejmé, že tyto látky pro naše zdraví nejsou žádoucí. Ale můžete to obejít. Pěstování vlastní zeleniny už není nic výjimečného. Rozmach indoor pěstování je nezastavitelný. Není vždy potřeba mít doba pěstební stan. Někomu postačí i osvětlení pro rostliny, které zajistí přísun světla a tepla v období, které není pro pěstování příznivé. A především tato zelenina je pro potřeby našeho těla důležitá.

Mrkev

O mrkvi se snad odjakživa říká, že pomáhá k dobrému zraku. Něco na tom určitě bude. Díky betakarotenu bojuje proti šerosleposti. Dá se použít i pro léčbu močových kamenů, srdečních chorob a má také protirakovinné účinky.

Rajčata

Jejich silnou stránkou je podpora krvetvorby a příznivé účinky na pleť.

Listová zelenina

Listová zelenina obsahuje velké množství chlorofylu. Můžeme sem zařadit špenát, hlávkový salát, ledový salát, řapíkatý celer, rukolu a další.  Přispívá k správnému zažívání a látkové výměně.

Ovoce

Všichni víme, že ovoce je velice bohaté na vitamíny. Ty jsou pro naše tělo a zdraví obzvlášť důležité. Dokonce už i ovoce se dá pěstovat doma. I když se rozhodnete vypěstovat nějaké exotické ovoce, které má specifické požadavky pro pěstování (např. ananas), není to nemožné. Ideální podmínky pro pěstování se dají vytvořit všude a stačí k tomu jen growbox, který rostlinu izoluje od okolí a ona bude růst jako z vody.

Pomeranče

Obsahují velké množství vitaminu C. Ten má na naše zdraví velký vliv. Chrání před UV zářením, podporuje hojení zánětů a přispívá k tvorbě kolagenu.

Brusinky

Malé nenápadné ovoce, které hraje velkou roli při léčbě močových cest. Dokonce díky brusinkám lze včas podchycený zánět močového měchýře zahnat dostatečnou konzumací těchto zázračných kuliček.

Potravin, které dokáží přispět ke zdravému tělu je nespočet, stačí jen správně hledat. Nepochybně můžeme tvrdit, že potraviny mají obrovský vliv na vaše zdraví. Pokud se budete správně stravovat a dávat tělu to, co potřebuje a vaše strava bude vyvážená, bude vám to vracet. Nejenže se díky vyváženému jídelníčku zbavíte únavy, také budete mít mnohem více životní energie, lepší náladu a hlavně PEVNÉ A FUNGUJÍCÍ ZDRAVÍ. A víte co se říká, ve zdravém těle zdravý duch!

 

Nepřehlédněte - další zajímavé články

Zanechat komentář

* Zanecháním komentáře souhlasíte s ukládáním své přezdívky (jména, pojmenováním, příjmení apod.), včetně email adresy za účelem pouze technického rázu (blokovaní SPAM). Žádné údaje nejsou dále zpracovávané ani předávané třetím stranám. Přečtěte si Podmínky užívání a ochrana soukromí.